Inquiry and design in schools of architecture: for an hybridization of pedagogical methods

Authors

  • Anne Bossé École nationale supérieure d’architecture de Nantes, CRENAU-UMR AAU, France.
  • Valéry Didelon École nationale supérieure de Normandie, ATE, France.

DOI:

https://doi.org/10.14428/emulations.039-40.13

Keywords:

architecture school, pedagogy, inquiry, design, research

Abstract

Within national schools of architecture, the rapprochement with the university leads to a desire to clarify “research by design” and “design by research”. This article offers a reflective look at several pedagogical experiments conducted in the master’s cycle in French schools of architecture between 2016 and 2021. Based on a research seminar and a project workshop, the article explains why to teach inquiry to future architects, and formulates some foundations for the “design by inquiry”.

Author Biographies

Anne Bossé, École nationale supérieure d’architecture de Nantes, CRENAU-UMR AAU, France.

Anne Bossé est maître de conférences « Villes et territoires » à l’École nationale supérieure d’architecture de Nantes, membre de l’équipe CRENAU – UMR ambiances architectures urbanités. Architecte, docteure en géographie, ses travaux de recherche portent principalement sur les transformations contemporaines des espaces publics et sur les effets des migrations internationales sur les architectures et les spatialités.

Valéry Didelon, École nationale supérieure de Normandie, ATE, France.

Valéry Didelon est professeur HDR à l’École nationale supérieure d’architecture de Rouen, membre de l’équipe de recherche ATE et membre associé de l’équipe ACS-UMR AuSser. Architecte, docteur en histoire de l’architecture, ses travaux portent sur l’architecture et l’urbanisme de la fin du XXe siècle.

Published

2022-05-12

How to Cite

Bossé, A. and Didelon, V. (2022) “Inquiry and design in schools of architecture: for an hybridization of pedagogical methods”, Emulations - Revue de sciences sociales, (39-40), pp. 249–262. doi: 10.14428/emulations.039-40.13.