Professional online comment practices
DOI:
https://doi.org/10.14428/rcompro.vi11.60483Keywords:
Online Comments, Compliance, online practices, social influence marketingAbstract
Parmi les nouvelles données sur lesquelles travaillent les chercheurs figurent les commentaires numériques. Quelles qu'en soient les formes (visuelles, sonores ou textuelles), ces traces sont l'objet de nombreuses analyses dans différents champs disciplinaires. Commenter une information, un produit, un programme, est aujourd’hui une activité qui s’est largement intensifiée sur internet et la gestion des commentaires est devenue une préoccupation majeure pour nombre d’organisations, publiques ou privées, et ce, quel que soit le secteur économique concerné. Ce numéro souhaite explorer la professionnalisation des pratiques autour des commentaires numériques de l’organisation dans leur variété, leur complexité, d’une part en proposant une vision du commentaire compréhensive et profonde, et d’autre part en mettant en exergue les différents aspects de leur prise en charge par les community managers/social media managers et autres chargés de réseaux socionumériques.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Leveneur Laurence, Daniel Pélissier
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
The authors publishing in Communication & Professionalization license their articles under the Creative Commons "Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 4.0 International" (CC BY-NC-ND) license. This license allows anyone to duplicate and distribute the articles for non-commercial purposes, without modification, and as long as the author is appropriately credited.
There is no charge for managing or distributing the articles.
Authors retain ownership of their articles. However, the journal does not accept articles submitted to or published in other journals in English or French. It is the responsibility and ethics of authors to ensure that this agreement is respected.