Compte-rendu : FERRY-DANINI, Juliette. Pilules roses. De l’ignorance en médecine. Paris : Éditions Stock, 2023, 214p.
DOI:
https://doi.org/10.20416/LSRSPS.V11I1.7References
Beauchamp, Tom L., et Childress, James F. 2008. Les Principes de l’éthique biomédicale, trad. Martine Fisbach, Paris : Les Belles Lettres.
Benetreau, Maud, Bérard, Marion, Bogaert, Brenda, Delorme, Damien, et Dubar, Margaux, dir. 2023. Manifeste pour une philosophie de terrain. Dijon : Presses Universitaires de Dijon.
Boël, Lucie. Heuristique de l’ignorance en sciences : comment les ignorances structurent la pratique scientifique. Projet de thèse : Philosophie : Université Jean Moulin Lyon 3 : depuis le 1er septembre 2022.
Bogaert, Brenda. 2021. L’application du concept d’injustice épistémique dans le soin : conceptualisation, limites et perspectives. Éthique & Santé, 18(2), 127-133. https://doi.org/10.1016/j.etiqe.2021.03.007
Bracke, Sarah, et María Puig de la Bellacasa. 2013. Le féminisme du positionnement. Héritages et perspectives contemporaines. Cahiers du genre, 54(1), 45-66.
Fricker, Miranda. 2007. Epistemic Injustice: Power and the Ethics of Knowing. Oxford: Oxford University Press.
Harding, Sandra. 1986. The Science Question in Feminism. Ithaca: Cornell University Press.
Pouchelle, Marie-Christine. 2007. La crise de foie : une affection française ? Terrain. Anthropologie & sciences humaines, 48, 149-164. https://doi.org/10.4000/terrain.5066
Proctor, Robert N., et Schiebinger, Londa, dir. 2008. Agnotology: Making and Unmaking Ignorance, Stanford: Stanford University Press.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Anne Fenoy
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.