Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
ucl_logo
  • Current
  • Archives
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 3 No. 1 (2023)

Vol. 3 No. 1 (2023)

DOI: https://doi.org/10.14428/nexus.v3i1
Published: 2023-12-08

From the editor

  • Le mot de la rédaction

    1-4
    • Pdf (Français )

Featured articles

  • Narration and analysis, from a logical viewpoint, of a scientific debate in a class of future maths teachers

    Daniel Zimmer
    5-23
    • Pdf (Français )
  • Les pratiques de production orale en classe de langues Observation de pratiques didactiques

    Françoise Berdal-Masuy, Alice Meurice, Carole Delforge, Nadège Herbinaux, Julie Van de Vyver, Jérémie Dupal, Véronique Henin, Marie Palm
    25-55
    • Pdf (Français )
  • Sur la notion d’engagement envers la lecture : Constats, angles morts et complexités

    Amélie Lemieux, Rachel Berthiaume
    57-72
    • Pdf (Français )
  • Performances en lecture et pratiques de classe en Fédération Wallonie-Bruxelles : l'urgence d'enseigner des stratégies de régulation, d'interprétation et d'évaluation

    Patricia Schillings, Marine André, Virginie Dupont
    73-94
    • Pdf (Français )
  • Quand les enseignants pratiquent l’art et la musique à l’école Enquête au sein de l’enseignement fondamental en Belgique francophone

    Tamara Delvaulx, Dominique Debucquois
    95-115
    • pdf (Français )
  • Des didacticiens de la littérature au défi des pratiques effectives Place et rôle des constats négatifs

    Pierre Moinard
    117-135
    • Pdf (Français )

Language

  • English
  • Français (France)

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

The NEXUS Journal is an online, peer-reviewed Open Access journal for researchers and educational professionals in the didactics of various school disciplines. Our journal provides:

  • quality featured articles
  • classroom explorations
  • materials, books and media reviews
  • a ‘news’ section
More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.