Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Page Header Logo
ucl_logo
  • Current
  • Archives
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol 1 No 1 (2020)

DOI: https://doi.org/10.14428/nexus.v1i1
Published: 2020-12-15

From the editor

  • From the editor
    1-4
    • PDF (Français (France))

Featured articles

  • Les écrits réflexifs à l’entrée à l’université : trois usages emblématiques du métier d’étudiant
    Marielle Crahay, Jean-Louis Dufays
    5-23
    • PDF (Français (France))
  • Modifier les pratiques d’enseignement de l’orthographe au primaire. Effets contrastés d’une formation continue et d’une recherche collaborative sur l’appropriation de dispositifs didactiques
    Marielle Wyns
    25-43
    • PDF (Français (France))
  • Vers une intégration efficace du numérique en classe : croisement d'expériences et pistes de réflexion
    Julie Van de Vyver, Carole Delforge
    45-67
    • PDF (Français (France))
  • Le recours au numérique a-t-il un effet sur la dynamique motivationnelle et émotions des élèves au cours de néerlandais ? Le cas de Kahoot !
    Philippe Anckaert, Dylan Dachet, Nadège Herbinaux, Eloy Romero-Muñoz
    69-113
    • PDF (Français (France))

News

  • News from research in the didactics of disciplines
    115-122
    • PDF (Français (France))
Language
  • English
  • Français (France)
Information
  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

The NEXUS Journal is an online, peer-reviewed Open Access journal for researchers and educational professionals in the didactics of various school disciplines. Our journal provides:

  • quality featured articles
  • classroom explorations
  • materials, books and media reviews
  • a ‘news’ section
About this Publishing System